Google mění šířku hlavního sloupce výsledků a zvětšuje prostor pro titulky

Podle Jennifer Slegg Google mění šířku hlavního sloupce s výsledky. To vede k tomu, že prostor pro titulek, meta description a další prvky je nyní větší a budeme mít prostor pro delší texty v zmíněných prvcích. Zmíněná úprava je zřejmě nasazená v USA, v Evropě/ČR zatím nefunguje na 100%.

Změna zatím není oficiálně Google potvrzena.

Potvrzení je jen experimentálně právě Jennifer Sleggovou, Jonathanem Jonesem a Andreou Pernici. Změna se tedy týká následujících prvků:

  • Hlavní blok s výsledky 500px  → 600px.
  • Titulek 55-60  → 70 znaků.
  • Meta Description 150-160  → 166-170 znaků.
  • Další rozšíření můžem vidět u answer boxu (featured snippet) nebo bloku se zobrazením lokálních výsledků (map) 556  → 646px.
  • Rozšíření můžeme vidět i u AdWords inzerátů.

Co to pro nás znamená? U Google budeme mít (pokud se nejedná pouze o rozsáhlý test a tato změna bude rozšířena celosvětově) větší prostor pro titulky a meta description. Mimo jiné to znamená další rozevírání nůžek v optimalizaci CTR ve vyhledávačích mezi Seznamem a Googlem. Google nám zobrazí mnohem obsahu více než Seznam.

O tématu se také diskutuje na českém SEO fóru.

Zdroje:

Štítky:
  1. Pavel Ungr

    Pavle, podle mě je to už i u nás. Sice ne pravidelně, ale občas se to objeví.

  2. Pingback: Pokles indexovaných stránek u sitemap.xml v Search Console « Pavel Ungr, SEO konzultant

  3. Pingback: Google rozšiřuje délku snippetů až na cca 230 znaků - Informace o změnách ve vyhledávačích

Napsat komentář