25. října vypustil významnější aktualizaci svého algoritmu s názvem BERT. BERT ( Bidirectional Encoder Representations from Transformers) je algoritmus pro učení umělé inteligence, díky kterému lépe zpracovává přirozený jazyk tazatele. Pomůže vyhledávači pochopit, co slova ve dotazu znamenají se veškerou šíří kontextu.
Síla dopadu aktualizace
Podle slov Googlu jde o největší úpravu vyhledávání za poslední roky (od Rankbrainu). Tato úprava se zaměřuje na složité vyhledávací dotazy, které jsou položeny například formou nějaké tázací věty. Tato aktualizace má ovlivnit až 10 % anglických vyhledávacích dotazů a časem se má dostat i na další jazyky. I proto v Česku zatím změny moc neuvidíme, ale pokud se staráte o weby v anglickém jazyce, můžete změny s nadšením pozorovat.
Co v SEO to zasáhne?
- Celé vyhledávání
- Včetně Featured snippetů
K jaké změně dochází?
Google ukázal na příkladech, jakým způsobem bude zpracovávat dotazy:


Co s tím?
Jak už to tak u Google bývá, nic. V zásadě jde o lepší pochopení vyhledávacím dotazům. Pokud vás chápal špatně a vy jste na to dopláceli, budete na tom líp. Pokud jste z toho profitovali, patrně na to doplatíte.
Leave a Reply