5. prosince 2022 Google oznámil další aktualizaci, která globálně ovlivnila výsledky vyhledávání ve všech jazycích. Konkrétně u nás v Česku jsme tak aspoň měli dostatečně času se na tuto změnu připravit.
Co je nového. Nyní je aktualizace užitečného obsahu (neboli systému) globální aktualizací, která má dopad na všechny jazyky, nejen na angličtinu. To pomůže systémům společnosti Google odhalit více forem nekvalitního obsahu vytvořeného pro vyhledávače, a nikoli primárně pro lidi.
Společnost Google nám také sdělila, že tento systém byl aktualizován o další signály, které jí pomohou identifikovat více obsahu vytvořeného primárně pro vyhledávače než pro lidi.
Načasování. Společnost Google uvedla, že tato aktualizace se objevila u malého množství dotazů koncem 5. prosince, ale 6. prosince se stala výraznější aktualizací, která byla viditelnější.
Zavedení. Zavedení by mělo, stejně jako u většiny ostatních aktualizací Google, trvat přibližně dva týdny, než se zcela zavede.
Google napsal, že „vydal aktualizaci užitečného obsahu z prosince 2022, která vylepšuje náš klasifikátor a funguje napříč obsahem globálně ve všech jazycích. Zavedení může trvat až dva týdny“.
Více informací o aktualizaci užitečného obsahu. Aktualizace užitečného obsahu společnosti Google se konkrétně zaměřuje na „obsah, který se zdá být vytvořen primárně pro dobré umístění ve vyhledávačích, nikoliv pro pomoc nebo informování lidí“.
Cílem této aktualizace algoritmu je pomoci vyhledávačům najít „vysoce kvalitní obsah“, sdělil nám Google. Google chce odměňovat lepší a užitečnější obsah, který byl napsán pro lidi a pomáhá uživatelům.
O obsahu psaném za účelem umístění ve vyhledávačích – tedy o tom, co lze nazvat „obsahem zaměřeným na vyhledávače“ nebo „SEO obsahem“, se v poslední době často píše a diskutuje napříč sociálními sítěmi.
Stručně řečeno, vyhledávače frustruje, když se dostanou na neužitečné webové stránky, které se ve vyhledávání dobře umisťují, protože byly navrženy tak, aby se dobře umisťovaly.
Nový algoritmus společnosti Google má za cíl snížit hodnocení těchto typů webových stránek a zároveň podpořit užitečnější webové stránky, určené pro lidi, před vyhledávači.
Google uvedl, že se jedná o „pokračující snahu omezit nekvalitní obsah a usnadnit vyhledávání obsahu, který působí autenticky a užitečně“.
Leave a Reply