Tuhle funkcionalitu jsme měli možnost už experimentálně vidět dříve, ale nyní ji Google oficiálně potvrdil.
Yes. It’s not your imagination. Our snippets on Google have gotten slightly longer. And agree with @rustybrick — don’t go expanding your meta description tags. It’s more a dynamic process. https://t.co/O1UTyFeNfA
— Danny Sullivan (@dannysullivan) 1. prosince 2017
Jak ale vidíme v Tweetu, Danny Sullivan nedoporučuje rozšiřování obsahu v Meta Description s odkazem, že obsah snippetu je mnohem více dynamická činnost. Jinými slovy to jestli Google zobrazí delší popisek je věc algoritmu a nikoliv pravidlo. Což potvrzují i výsledky z mobilu, kde se délka velikost popisku v SERPu pohybuje spíše do 190 znaků.
Důležitá věc, kterou bych rád zmínil, tahle změna neznamená, že Google mění délku Meta Description. Jen, že může za některých podmínek vypsat více textu do snippetu.
Dobrá zpráva je, že podobným směrem se vydá i český Seznam, takže nebudeme rozšiřovat SEO schizofrenii ne více než je nezbytně nutné.
Ano, podobné úpravy zvažujeme v rámci celkového vylepšení snippetů.
— Seznam Vyhledávání (@hledani_seznam) 5. prosince 2017
PS: Samozřejmě vím, že se už dávno neměří na znaky, ale na pixely, ale ty znaky se tak nějak lépe počítají 🙂
Zdroje:
- Google’s Search Snippets are Longer, But Don’t Go Changing Anything
- Google officially increases length of snippets in search results
- What Do Google’s New, Longer Snippets Mean for SEO? – Whiteboard Friday
- Prodloužený meta description, změny v Seznam.cz vyhledávání a další SEO novinky – listopad 2017
- The meta description length in 2018
Já tam tedy čtu, že Seznam podobné úpravy zvažuje. Ne, že se tímto směrem vydá na 100%. Je to sice takové slovíčkaření, ale třeba nám to ušetří případné zklamání.
Jinak v titulku je psané 230 znaků a v obrázků 320 znaků. Nevím zda jde o překlep, nebo je to tak schválně.
Pingback: Marketingový Hlídač 12/17 - SEO specialista Marek Hnátek