Včera 1.8. měl Google velkou aktualizaci, která je na fórech popisovaná jako vedoucí k poklesu 30 – 50 %.
This week we released a broad core algorithm update, as we do several times per year. Our guidance about such updates remains the same as in March, as we covered here: https://t.co/uPlEdSLHoX
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 1. srpna 2018
V zahraničí se objevuje množství zmínek:
August 1st update. Hoorah. Hard work at improving ‚task driven search‘, and delivering better UX faster, along with high levels of relatedness. Not a financial or health site. Retail ecommerce. No links required. Just dev and design SEO pic.twitter.com/9fX4oe2N3K
— Dawn Anderson (@dawnieando) August 4, 2018
Algo update contd: And on the flipside, here are some big drops I’m seeing. Again, I’m seeing many sites impacted by the March and April updates also impacted by the latest update on 8/1. I’m still digging and will post more updates soon. pic.twitter.com/yvolrKW4Ql
— Glenn Gabe (@glenngabe) August 2, 2018
U nás jsem zaregistroval pokles jen u 2 webů:
#czaffil #skaffil ako pre vás dopadol dnešný Google update? Ja mám na jednom core webe 40% drop, na druhom asi 20%
— Vladimír Rejholec (@exot) August 1, 2018
U mých klientů jsme nic podobného neviděl. Marketing Miner tvrdí, že pokles je nejvíce viditelný u obsahových webů s reklamami. Obecně se ukazuje, že se bude jednat o update zaměřený na kvalitu obsahu a negativně na „ukradený“ obsah.
E-shopy s většími propady nebo že je na nich vidět fluktuace?
Fluktuace je vidět u nás napříč weby, ale eshopy většinou drtivé propady nemají.
V předchozím tweetu jsem zmiňoval weby, které mají větší podíl dotazů s propadem o více jak 20 pozic 😉
— MarketingMiner [CZ] ⛏ (@MarketingMiner) 2. srpna 2018
Ani Collabim nezaznamenal větší fluktuace.
My zatím stále neevidujeme velké propady ?.. snad to k nám nedorazí 😀https://t.co/wiAxfIA1A9
— Collabim (@collabim_cz) August 2, 2018
Google se vyjádřil k tomu, že všechny poslední aktualizace, včetně této jsou zaměřeny na kvalitní obsah i proto došlo k aktualizaci Google raters guideline. Weby musí splňovat E. A. T. neboli Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness. Pokud to váš obsah (zejména typ obsahu YMYL – You Money, your life) nesplňuje, má s ním Google s posledním updatem problém. Ano, známe klišé – kvalitní obsah je cesta. Více na Google Says Raters Guidelines is Key to Broad Core Update.
Takže prosím přečtěte si ty guidelines a řiďte se dle nich.
Want to do better with a broad change? Have great content. Yeah, the same boring answer. But if you want a better idea of what we consider great content, read our raters guidelines. That’s like almost 200 pages of things to consider: https://t.co/pO3AHxFVrV
— Danny Sullivan (@dannysullivan) 1. srpna 2018
Pokud na tom chcete být dobře, zkuste splňovat následující:
- Návštěvník z vyhledávače musí být spokojen s obsahem stránky.
- Nezapomínejte na prvky, které vedou k spokojenému nákupu (u e-shopů) > řešte se svým UXákem.
- Nastudujte si co je user intent a řešte ho.
- Pochopte zkratky E.A.T. a YMYL a snažte se dodržovat EAT.
- Získávejte co nejvíce – ideálně pozitivní – zpětné vazby (recenzí) a chovejte se dle nich.
- Zpracovávejte témata v maximálně komplexní míře.
- Opět UX – úkoly pro návštěvníka vašeho webu musí být snadno splnitelné.
Více si přečtěte také na What Is a Google Broad Core Algorithm Update?. Nebo také:
Pingback: Google Birthday Update - Informace o změnách ve vyhledávačích
Pingback: Rozhovor s Pavlem Ungrem o SEO trendech na rok 2019
Pingback: Florida 2 update aneb March 2019 Core Algorithm Update - Informace o změnách ve vyhledávačích