E.A.T. aktualizace Medic zaměřená na nekvalitní obsah a přemíru reklamy

Včera 1.8. měl Google velkou aktualizaci, která je na fórech popisovaná jako vedoucí k poklesu 30 – 50 %.

V zahraničí se objevuje množství zmínek:

U nás jsem zaregistroval pokles jen u 2 webů:

U mých klientů jsme nic podobného neviděl. Marketing Miner tvrdí, že pokles je nejvíce viditelný u obsahových webů s reklamami. Obecně se ukazuje, že se bude jednat o update zaměřený na kvalitu obsahu a negativně na „ukradený“ obsah.

Ani Collabim nezaznamenal větší fluktuace.

Google se vyjádřil k tomu, že všechny poslední aktualizace, včetně této jsou zaměřeny na kvalitní obsah i proto došlo k aktualizaci Google raters guideline. Weby musí splňovat E. A. T. neboli Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness. Pokud to váš obsah (zejména typ obsahu YMYL – You Money, your life) nesplňuje, má s ním Google s posledním updatem problém. Ano, známe klišé – kvalitní obsah je cesta. Více na Google Says Raters Guidelines is Key to Broad Core Update.

Takže prosím přečtěte si ty guidelines a řiďte se dle nich.

Pokud na tom chcete být dobře, zkuste splňovat následující:

  1. Návštěvník z vyhledávače musí být spokojen s obsahem stránky.
  2. Nezapomínejte na prvky, které vedou k spokojenému nákupu (u e-shopů) > řešte se svým UXákem.
  3. Nastudujte si co je user intent a řešte ho.
  4. Pochopte zkratky E.A.T. a YMYL a snažte se dodržovat EAT.
  5. Získávejte co nejvíce – ideálně pozitivní – zpětné vazby (recenzí) a chovejte se dle nich.
  6. Zpracovávejte témata v maximálně komplexní míře.
  7. Opět UX – úkoly pro návštěvníka vašeho webu musí být snadno splnitelné.

Více si přečtěte také na What Is a Google Broad Core Algorithm Update?. Nebo také:

Štítky: ,

Napsat komentář