Podle Jennifer Slegg Google mění šířku hlavního sloupce s výsledky. To vede k tomu, že prostor pro titulek, meta description a další prvky je nyní větší a budeme mít prostor pro delší texty v zmíněných prvcích. Zmíněná úprava je zřejmě nasazená v USA, v Evropě/ČR zatím nefunguje na 100%.
@PavelUngr_Eng I just checked UK; it’s still 512px @jenstar
— Paul Shapiro (@fighto) May 12, 2016
Změna zatím není oficiálně Google potvrzena.
Hello @JohnMu , please can you confirm, that Google increases width of main search results block? Is it test or it will spread worldwide?
— Pavel Ungr (@PavelUngr_Eng) May 13, 2016
Potvrzení je jen experimentálně právě Jennifer Sleggovou, Jonathanem Jonesem a Andreou Pernici. Změna se tedy týká následujících prvků:
- Hlavní blok s výsledky 500px → 600px.
- Titulek 55-60 → 70 znaků.
- Meta Description 150-160 → 166-170 znaků.
- Další rozšíření můžem vidět u answer boxu (featured snippet) nebo bloku se zobrazením lokálních výsledků (map) 556 → 646px.
- Rozšíření můžeme vidět i u AdWords inzerátů.
Co to pro nás znamená? U Google budeme mít (pokud se nejedná pouze o rozsáhlý test a tato změna bude rozšířena celosvětově) větší prostor pro titulky a meta description. Mimo jiné to znamená další rozevírání nůžek v optimalizaci CTR ve vyhledávačích mezi Seznamem a Googlem. Google nám zobrazí mnohem obsahu více než Seznam.
O tématu se také diskutuje na českém SEO fóru.
Máte někdo už konkrétní info o tom, jak se to projevilo na CZ nebo SK Google?
Pavle, podle mě je to už i u nás. Sice ne pravidelně, ale občas se to objeví.
Pingback: Pokles indexovaných stránek u sitemap.xml v Search Console « Pavel Ungr, SEO konzultant
Pingback: Google rozšiřuje délku snippetů až na cca 230 znaků - Informace o změnách ve vyhledávačích