Google 25. srpna 2022 vypustil aktualizaci, která se má zaměřit na obsah, který není psaný pro vyhledávače, není automatizovaný či šablonovitý – ten by měl být více podporovaný. Tato aktualizace zasáhne nejdříve celosvětové vyhledávání v angličtině a v budoucnu ji plánují rozšířit i na další jazyky. Proces hodnocení je zcela automatizovaný a využívá model strojového učení.
Je to nový signál zasahující celou doménu, ale stále jen jeden z mnoha signálů, které společnost Google vyhodnocuje při hodnocení obsahu. Nejvíce bát by se měly weby, které generují obsah (strojové učení nebo AI) bez přidané hodnoty, MFA weby, nekvalitní affiliate weby, čistě SEO weby (vytvořené jen pomocí nástrojů jako Surfer), clickbaitové weby, kompilační weby, co je přebírají cizí obsah. Obecně weby s velkou mírou nekvalitního obsahu. Naopak odstranění nekvalitních článků může doméně pomoct v hodnocení.
Objevují se i spekulace že i odkazy z takového obsahu ztratí hodnotu – pokud s takovými weby v rámci link buildingu spolupracujete, je dobré to sledovat a připravit se na negativní dopad.
Důraz nejspíše bude:
- Tvorba a udržování komunity či publika. Brand!
- Fakticky správný obsah.
- Důraz na tematickou čistotu.
- Originální obsah.
- Cílem bude udržte uživatele na webu co nejdéle.
Nejvíce zasaženy budou témata a obory:
- Online výukové materiály.
- Umění a zábava.
- Nakupování.
- Technické obory.
Co zatím víme?
- Účelem algoritmu je podporovat obsah, který je vytvořen s cílem pomoci lidem, a degradovat obsah, který je vytvořen především pro vyhledávače.
- Jedná se o akci pro celý web a její váha závisí na závažnosti.
- Posuzování probíhá nepřetržitě. Nové weby mohou být ovlivněny okamžitě.
- U webů, které odstraní neužitečný obsah, je možná obnova, ale Google chce web několik měsíců vnímat jako užitečný, než zruší klasifikaci neužitečný.
- Prokazuje váš obsah jasně odborné znalosti z první ruky“ nebo „Shrnujete hlavně to, co říkají ostatní, aniž byste přidali větší hodnotu?“
- Neindexování je platný způsob, jak odstranit neužitečný obsah. Mějte na paměti, že nemusí stačit pouze odstranit obsah, který je pro SEO nejdůležitější. K obnově je třeba, aby byl přítomen dobrý, užitečný obsah.
- Subdomény jsou společností Google často považovány za oddělené od kořenové domény. Je možné, že řešením by mohlo být vyčlenění „neužitečného obsahu“ na vlastní subdoménu.
Více najdete na:
- What creators should know about Google’s helpful content update | Google Search Central Blog | Google Developers
- More content by people, for people in Search (blog.google).
- Google’s new Helpful Content Update targets sites creating content for search engines first (searchengineland.com)
- Google’s Helpful Content Update Introduces A New Site-wide Ranking Signal Targeting “Search engine-first Content”, and It’s Always Running (gsqi.com)
- Google’s helpful content update will affect sites designed primarily for SEO. (mariehaynes.com)
- Google’s ‚Helpful Content Update‘ to Devalue ‚Search-Engine First‘ Content and Elevate Authentic, Expert Voices in Search – Amsive Digital
- Google’s Helpful Content Update: Predictions & Hypotheses | Seer Interactive
- Google’s Content Quality & Helpfulness Questions – To Share – Tabulky Google
- The helpful content update is live! All we know so far, plus more SEO tips. (mariehaynes.com)
Leave a Reply